Fabulous life of...

Gick upp vid nio, åt (drack) frukost och satte igång tv:n. Slog över till MTV och där pågick programet "Fabulous life of..".
    Avsnittet handlade om vilka bilar kändisar har. Jag blev ganska irriterad eftersom det inte verkar som om en enda kändis har en miljöbil! Tex. Ashton Kutcher har en bil stor som en lastbil som drar 4 liter bensin per mil! Snacka om miljöförstöring. Om vi nu ska rädda vår planet så gott vi kan, måste man ändå känna sig skyldig att köpa en miljöbil om man är miljonär. För miljöbilar är inte billiga, därför köper inte vi "vanliga" människor som inte har så mycket pengar en sådan bil. Hade jag varit rik hade i alla fall jag känt mig skyldig att köpa en miljöbil. Jag vet inte hur många rika människor det finns i världen men skulle alla dem som finns ha kört med en miljöbil istället, hade koldioxidutsläppet minskat något i alla fall.
That's my opinion!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0