Jag ska inte vara sämre såklart!

Även jag måste få berätta om min version när det gäller jordbävningen. Drömde precis om att jag och Hanna skulle åka berg och dalbana, sen vaknade jag plötsligt av att hela sängen skakade. Yrvaken fick jag lite blandade tankar. Trodde att det var något vägarbete eller en lastbil som körde förbi. Sen tänkte jag också att det var storm ute. Men det visade sig ju sen att det var en jordbävning, och ingen liten heller; 4, 7 på richterskalan, vilket är rätt mycket för att vara Sverige.
Det roliga var (okej inte jätteroligt kanske) att min syster Ida inte vaknade av skalvet utan vi fick väcka henne för vi trodde att det skulle bli värre. Efter sju somnade jag om igen och vaknade senare vid elva, yrvaken och trodde att allt var en dröm. Känns fortfarande ganska overkligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0