Fredag och jag fick en klocka

Idag var min sista dag på jobbet och jag ska inte jobba mer detta året! Riktigt skönt! Nu är det sommarlov, äntligen!
Men det börjar ju inte bra, jo det är fredag, men jag tror att jag börjar bli sjuk. Har ont i huvudet och känner mig allmänt dålig. Kan vara åska i luften också, brukar nämligen få ont i huvudet då. På mig är det i alla fall konstaterat att väder påverkar humör och mående. Men vi får väl se om det är över till imorgon.
Ikväll tänkte jag bara ta det lungt, äta ost och snacks. Mums!

Mamma kom precis in och gav mig en klocka som hon fått av en vännina. Den är väldigt fin! Ett silverur med blå stenar som armband. Jag som inte har haft en klocka på armen på evigheter. Jag kommer ihåg min första klocka som jag fick när jag var runt 8 år. Det var en rosa med Mimmi Pigg på och jag blev alltid av med den men hittade alltid den till slut. Men sen blev jag av med den för gott. Jag var verkligen jättestolt över den och blev beroende av den. Vilket jag antagligen kommer bli av den här klockan med. Hur kan man bli beroende av en klocka egentligen? Blir behovet av kontroll starkare när man har en klocka på armen eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0