Danmark

Kunde inte skriva på bloggen igår pga bloggflytt, så jag skriver idag om vad jag gjorde igår. Igår var det som alla vet Sveriges nationaldag som inte vår familj firade (förutom att vi åt jordgubbar på kvällen), så vi åkte in till Danmark på en liten utflykt.
     Vi började med att leta efter Bordershop som skulle finnas typ 1,5 min från bron, men den hittade vi inte så vi körde in på Field's. Där kollade vi lite i affärer och där skulle vi köpa sprit. Men spriten på Bilka var inte billig så vi åkte vidare. Vi bestämde oss för att åka till Dragör, dit man brukade åka när man var liten med båt mellan Limhamn och Dragör. Där var mysigt men lite för olivat för att jag skulle vilja bo där, tror det är mest pensionärer som bor där. Men vi gick in på Superbrugsen i Dragör och där köpte jag lite vin. Cider har de ju knappt i Danmark.
    Efter det åkte vi till Amager Strandpark där vi solade och badade. Vattnet var hur härligt som helst, inte alls kallt.
Och eftersom vi inte hade handlat färdigt vår sprit, eftersom vi letade efter billigare alternativ än på de vi varit på, så åkte vi till Netto i köpenhamn där jag köpte Bacardi Breezer, för de har ju inte cider som sagt. Synd att öl inte är så jättegott,  då kunde man köpt ett flak av det. Där låg en annan Superbrugsen precis bredvid netto så vi gick in där igen. Mamma hittade ett bra vin för 30 kr så när vi skulle betala så sa han i kassan att det kostade mer. Mamma började då argumentera i mot och hon fattar ju inte danska, så jag fick översätta. Men jag fattade knappt heller men tillsut fattade jag efter att vi stått där ett tag; Vinet har pant så då kostar det 1, 50 kr mer! Snacka om pinsamt!! Alla bakom oss såg ganska sura ut..hehe!
   Så ja det var vår utflykt till Danmark.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0