Dåligt startfält i eurovision

image10


Sitter och lyssnar på de låtar som ska vara med i Eurovision song contest och ingen av dem jag hitills har lyssnat på är bra. Så man kan säga, att om vi skickar rätt låt så har vi ganska bra chans. Vill egentligen inte säga det men till och med om vi skickar Christer Sjögren så kommer det nog gå bra.
Har alltid tyckt att Turkiet och Grekland haft bra låtar, men detta året var det inga höjdare.

Just nu lyssnar jag på Schweizs låt och den är rätt okej, verkar fin men man förstår inte vad de sjunger. Tjeckiens är också bra, lätt att digga till. Danmark har som vanligt en bra låt, dock inte så bra som de haft innan.
Nu lyssnar jag på Islands, en discolåt som låter typiskt eurovision. Bulgarien har en låt som antagligen kommer spelas flitigt på Sunny beach.

Nä vad är detta! Vissa tar verkligen inte denna tävling på allvar, vilket man bla hör på Irlands bidrag. Finland har ännu en rocklåt på finska (!), ska de översätta den tro? Det kvittar för bra var den ändå inte.
Spaniens låt låter som "Gazolina", ni vet den låten som var populär en sommar.

Nu står jag inte ut mer, får hoppas att bidragen i årets ESC har bra framträdande. Hur ska det annars sluta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0