Study abroad maybe

Var på studera-utomlands-mässa i malmö idag. Det var ganska intressant eftersom jag har funderat på att kanske plugga vidare i England efter gymnasiet. Blev dock lite besviken på att de bara hade representanter från ett Universitet i England, Southampton. Hade velat se om det fanns någon intressant skola i London. Men Southampton verkar faktiskt trevligt, nära till havet också. Det var många representanter från Australien, lite för många.
    Tittade även på ett som låg i Dublin, där fick man göra ett engelskatest så att de kunde se bristerna man hade i engelska. Om man hade några brister kunde man få gå en kurs så att man blev bättre på engelska. Vilket är jättebra! För fast man är rätt så bra på engelska så känner man sig ändå lite osäker på språket ibland.
Det fick jag känna på idag när jag pratade med representanten från Southampton. Jag visste inte ens vad det jag vill bli heter på engelska, det var lite pinsamt, men hon fattade till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0