Den där datorn

Jag har kommit på anledningen till varför jag pluggade mer på högstadiet än vad jag gör nu. Min dator! Jag hade ingen dator på högstadiet utan hela familjen delade på en. Det var rätt jobbigt men nu i efterhand var det rätt bra för resultatet i skolan, eftersom jag aldrig hann sitta där mer än när jag hade skolarbete. Allt har sina baksidor.
Men för att klara av att jag både har en egen dator och läxor måste jag sätta regler för hur länge jag får sitta vid datorn. Det kommer definitivt inte bli lätt. Datorn frestar hela tiden. Ibland går det så långt att jag skjuter upp det jag ska göra så att jag inte själv mår bra av det.
Finns en artikel här om uppskjutarbeteendet som jag har, fast jag har en aning mildare grad; http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologi/artikel_1644135.svd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0