Tillbaka från värmen

Igår kom vi hem från Turkiet, Alanya. Det var en av de roligaste resorna jag har varit på! Hotellet var jättebra och det var ett stort område med 3 pooler. Vi hade all inclusive vilket betydde att vi fick äta och dricka på hotellet hur mycket vi ville. Serveringspersonalen i restaurangen var rätt roliga och tillslut hade de flesta namn som vi kallade dem i smyg. Bland annat, Pinocchio, Mr Bean och "han med tänderna". "Han med tänderna" var äldre än mig och ful och en dag hade han frågat mamma (han passade på när inte Ulf var där) helt seriöst om vad jag hette och hur gammal jag var. Sen frågade han henne om hin ville ge mig till honom. Mamma sa direkt; "Noooo!", hahaha!

Vårt hotell låg utanför Alanya centrum och vi hade en strandbuss som körde oss till stranden som låg en kilometer bort. Det var härligt men väldigt varmt på stranden. På vårt hotell bodde det mest ryssar och holländare och vi var några svenska familjer med. Och påtal om holländare! Några dagar innan vi skulle åka hem började en holländare flörta med mig och jag hade kollat in honom lite vid poolen i några dagar. Vi började prata och sedan var vi några dagar innan vi skulle åka hem. Typiskt att man träffar någon bara några dagar innan man åker hem! Men det var en kul liten semesterflört.

Så jag kan lungt säga att detta var en av de bästa semestrarna jag varit på och att man är brun är en så härlig känsla när man kommer hem till kalla Sverige!



Före                                                            Efter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0