Mitt kåseri

Som jag sa så tänkte jag publicera mitt kåseri som jag skrev till Svenska C;

Vem ska man hälsa på?

  

"HEEEJ!", skrek jag när hon stod utanför baren Kings head . Hon bara stod och tittade på mig konstigt, väldigt konstigt. Vi gick i samma kurs och hon hade lagt till mig som vän på Facebook bara några dagar innan jag hälsade på henne. Men jag fick inte ens ett "hej" tillbaka. Jag kanske inte var helt nykter den där kvällen men jag tyckte ändå det var konstigt att hon inte svarade mig. Om hon nu lagt till mig som vän så hälsar man väl. För det är väl det vänner gör?


Det är ganska svårt med det där, vem man ska hälsa på och inte hälsa på. Vart går gränsen för hur bra man ska känna varandra innan man kan hälsa? I en storstad hälsar man inte gärna om man inte känner varandra. Medans man i en liten håla, som t.ex. Sjöbo, hälsar på allt och alla bara för att man tror sig känna alla om man så bara har träffats en gång eller hört något smaskigt skvaller om personen. För så kan det vara med kändisar också. Man vet så mycket om deras liv så att man tror sig känna människan personligen. Skulle man då träffa honom eller henne så skulle man givetvis hälsa automatiskt.


Händelsen utanför Kings head var inte den enda pinsamma situationen jag varit i när det gäller att hälsa. En annan händelse hände faktiskt senast idag. Jag cyklade till träningen och på vägen dit ser jag en tjej och hennes mamma gå lite längre fram. Då jag tror att det är min gamla lärare och hennes dotter hälsar jag på mamman och ser då att det var helt fel person. Men hon hälsade tillbaka utan att vi ens hade setts förut. Hon såg också ganska förvånad ut. Dock hände något riktigt konstigt när jag cyklade hem från träningen. Då ser jag min gamla lärare och hennes dotter cykla framför mig. Men dem ser mig inte och vi hinner inte hälsa. Ganska komiskt om jag får säga det själv!


Sen kan det vara på andra hållet. Glömmer man hälsa på någon som har sett en gå förbi så kan det också misstolkas. Då är det ju bättre att hälsa en gång för mycket än för lite. Så mitt "HEEEJ!" utanför Kings head var nog trots allt inte förgäves. Hade jag inte hälsat hade hon kanske påpekat det senare.


Kommentarer
Postat av: Hanna

haha jätte bra eveliina!!

2009-04-15 @ 20:40:56
URL: http://hrosengren.blogspot.com
Postat av: lie

bra skrivet! ^-^

vem är människan utanför kings head? är det jag är det jaaaaaag?????????

2009-04-17 @ 16:22:03
URL: http://cuteretardation.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHHA:P vet inte hur jag hittad din blogg men jag känner igen kings head-händelsen och tror du syftar på mig?!! Isf, har ganska seg reaktionsförmåga :(

2009-04-17 @ 21:18:38
Postat av: Eveliina

Svar till anonym: Haha! detta var ett roligt sammanträffande. Men tyvärr vet jag inte om det är du eftersom jag inte vet vem du är. Tackar iaf för inspirationen till mitt kåseri :D hoppas du inte tar illa upp :)

2009-04-18 @ 14:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0