Sök jobb i Danmark

Sitter och filar på ett danskt cv som jag tänkte använda mig av när jag ska söka jobb till danmark. Efter studenten tänkte jag inte börja plugga direkt utan jobba i ett år först. Jag vill dessutom ha ett sommarjobb också och därför tänkte jag öppna dörrarna till Danmark och söka även där. Det bästa om man vill ha ett jobb är att söka så många som möjligt. Man har större chans att få ett jobb och det kan även vara så att många blir intresserade och ringer dig. Då är det ju bara att välja och vraka.

Eftersom det inte är så lätt att få jobb i Sverige nu så ångrar jag inte mig att jag valde att läsa danska på gymnasiet. Men även om man inte kan danska finns det många chanser att få jobb i Danmark eftersom de har överflöd av jobb. Och när man har varit i Danmark, hur många svenskar har man inte då fått service av i affärerna? Nästan alla affärer på "Field's" har svenskar i kassorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0