Sjöbo marknad

Tänkte ägna detta inlägg till Sjöbos stolthet (där jag bor), nämligen Sjöbo marknad. Jag var på marknaden första gången när jag var 8 år och då bodde jag i Malmö. Då kom jag och min kusin med i tidningen eftersom vi fick en sån garnfläta i håret och då intervjuade dem oss om marknaden. Då visste jag inte att det var här jag skulle bo senare i livet. Men när vi flyttade hit gick jag oftast på marknaden med mina föräldrar och som många andra fick vi gäster som passade på att hälsa på när det var marknadsdags. Jag har inte varit på marknaden varje år, utan missat den pga av resor så som Finland ett år och England förra året. På senare år har marknaden blivit mer som en fest då man tittar på prylar och äter på dagarna för att senare på kvällen festa och träffa en massa roligt folk. Det har numera också blivit en tradition att gå på min vän Björns marknadsfest som han har varje år.

Så alltså, i år blir det att gå runt och titta, äta gott och festa på kvällen med underbara människor. Det är vad jag ska göra imorgon!


Något jag ska köpa på marknaden är troligtvis strumpor; billigt och bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0